Amacı
Etkili okullar yaratmada okul yönetiminin artan rolü, ideal okul yöneticisi modelleri ile bir dizi okul yönetimi yaklaşımının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Hem deneyimli öğretmenler hem okul yöneticileri, kurumlarının genel idaresi, yönetimi ve geliştirilmesi konularında bilgi edinmek ve deneyimlerini geliştirmek amacıyla bakanlık veya üniversiteler tarafından verilen çeşitli kurslara yönelmektedir. İyi yönetim nitelikleri vizyon oluşturma ve yön belirleme, insanları anlama ve geliştirme, organizasyonu yeniden tasarlama ve öğretimi yönetme ve öğrenme programı üzerine kuruludur. Okul yönetim alanında çalışan veya yönetim kademlerine girmeyi planlayan eğitim yöneticilerinin, müfredat tasarlama ve çeşitli kaynaklardan yararlanma, kriz durumlarını yönetme becerilerini geliştirme ve çeşitli idari ve yönetim hedeflerine ulaşma yöntemleri konusunda bilgi edinmelerini sağlayacak bir kursta bilgi birikimlerini geliştirmek önemli görülmektedir. İdari becerilerini geliştirmek, bir eğitim kurumunda idari veya yönetimsel bir işe hevesli olanlar veya hali hazırda bu işi yapanlar için vazgeçilmez bir yetkinlik haline gelmiştir. Okul liderliği, bir okulun hedeflerine ulaşmasını sağlamak için okul liderlerinin tasarladığı süreçleri, kararları ve eylemleri ifade eder. Yön belirlemeyi, bir öğrenme kültürü yaratmayı, personeli yönetmeyi, okulun yeterli kaynaklara sahip olmasını ve öğrencilerin ilerlemesini sağlamayı içerir. Okul liderleri eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır. Onların çalışmaları okulun vizyonunu tanımlar ve bu da öğrenci başarısını etkiler. Okullarının, eğitimcilerin öğrencileri potansiyellerine ulaşmaları için yönlendirebilecekleri mümkün olan en iyi ortamı sağladığından emin olmak onların sorumluluğundadır. Farklı rollerine ve bireysel uzmanlık ve yeteneklerine rağmen, başarılı okul liderleri aynı özellik ve becerilerin çoğunu paylaşır. İlk ve orta öğretim, bir çocuğun fiziksel ve zihinsel gelişimi için standartları belirler. Okullar bunu stratejik vizyonlarının bir parçası olarak benimser ve faaliyetlerini bu amaca yönelik olarak düzenler. Okul yöneticileri bu vizyonun şekillendirilmesine yardımcı olur ve bu vizyona ulaşmak için stratejiler planlar. MEB sürekli olarak okullar için stratejik yönler belirlese de, bu vizyona mikro düzeyde nasıl ulaşılacağını planlayamazlar. Örneğin, hangi öğrencilerin okula kabul edileceğine ya da belirli derslerin nasıl öğretileceğine karar vermezler. Bakanlık, okulun stratejik gelişimini yönlendirmek ve başarı standartlarını yükseltmek için müdür ve ekibiyle işbirliği yapar. Bu standartlar sadece akademik çıktılar açısından değil, aynı zamanda etik denge ve çocuk sosyal, akademik, kültürel ve sportif gelişimi açısından da geçerlidir. Bir müdürün sorumlulukları tipik bir okul yönetiminden çok daha fazlasını içerir. Yukarıdaki standart niteliklere ek olarak, aşağıdakilerden de sorumlu olabilirsiniz:
• Okulun değerlerini ve gelecek beklentilerini oluşturmak ve sürdürmek.
• Personele, öğretmenlere, ebeveynlere önem vererek onlarla iletişim kurmak bunu sürekli hale getirmek
• Mesleki gelişim de dahil olmak üzere tüm personel desteklemek
• Okulda verilen eğitim ve öğrenimin yüksek standartta olmasını sağlamak
• Okulun bütçe planlamasını ve finansmanını denetlemek
• Okuldaki soyo-kültürel etkinliklere ev sahipliği yapmak veya katılmak
• Personel yetersizliğinde sınıf öğretmenliği gibi görevlerde yardımcı olmak için gerektiğinde devreye girmek
• Kurumdaki herkes için olumlu bir çalışma ve öğrenme ortamı yaratmak.
• Bu projenin amacı, eğitim kurumlarındaki akademik geçmişi olan okul yöneticilerinin daha fazla hesap verebilirlik, verimlilik ve öğretim ve araştırmada sürekli mükemmeliyet sağlamak için ihtiyaç duydukları gerekli yönetim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. İster ilköğretim ister ortaöğretim düzeyinde olsun, eğitimde yönetim işinin merkezinde yer alan tüm kilit insanları etkileme ve yönlendirme gücüne sahip okul yöneticileri bu projenin temel katılımcıları olacaktır.