Amaç
Günümüzde tıpta yaşanan hızlı gelişmelerle birlikte, hastaların tedavi süreçlerinde bireysel genetik farklılıkları dikkate alan yaklaşımlar giderek önem kazanmaktadır. Bu bağlamda farmakogenetik ve kişiselleştirilmiş tıp kavramları, her hastanın genetik profiline göre özelleştirilmiş tedavi yöntemlerini mümkün kılarak tıp alanında devrim niteliğinde ilerlemeler sağlamaktadır. Bu proje ile tıp fakültesi öğrencilerimizin farmakogenetik alanında temel bilgi ve becerilere sahip olmaları, böylelikle geleceğin hekimleri olarak kişiye özel tedavi stratejilerini uygulamaları hedeflenmektedir. Bu atölye çalışmasına katılacak olan öğrencilerimiz, bireysel genetik farklılıkların ilaç etkinliği ve yan etkiler üzerindeki etkilerini daha iyi anlayacaklardır. Bu bilgilerin klinik uygulamalara entegrasyonu hem hastaların tedaviye uyumunu artıracak hem de olası yan etkileri en aza indirerek tedavi başarısını yükseltecektir. Dolayısıyla öğrencilerin bu alanda erken dönemde eğitilmesi, onların klinik karar süreçlerinde daha bilinçli ve etkili olmasını sağlayacaktır.
Bu yüzden, atölye çalışmamızda Tıbbi Farmakoloji temel derslerini almış olan Tıp Fakültesi üçüncü sınıf öğrencilerinin, “Hastalık yoktur, hasta vardır.” ilkesi ışığında ilaç yanıtı ve yan etkisinde bireylerarası farklılıkların görülmesi bakımından farmakogenomik ve kişiselleştirilmiş tıp konularında bilgi düzeyi ve yaklaşımlarının belirlenmesi, teorik eğitim ve bireysel farmakogenetik testi yorumlama pratik eğitimi ile bilgi, tutum, beceri ve farkındalıklarının artırılması amaçlanmaktadır.