Amacı
Bir çalışanın sahip olduğu becerilerle mevcut işinin gerektirdiği becerilerin birbirinden farklı olması anlamına gelen “beceri uyumsuzluğu” ülkemizde ne yazık ki giderek artmaktadır. Beceri uyumsuzluğu hem işgücü kalitesini olumsuz etkilemekte hem de mutsuz çalışanları oluşturmaktadır. T.Sınai Kalkınma Bankası A.Ş. TSKB 2020 raporuna göre Türkiye’de beceri uyumsuzluğu oranı %62’lere ulaşmıştır. Aynı raporda Türkiye'de ortaya konan bu beceri uyumsuzluğunu azaltmak için uyumlu politikaların geliştirilmesi olmazsa olmaz şeklinde ifade edilmiştir. Ne eğitimde ne istihdamda olan (NEET) gençlerin sayısı ise OECD ülkelerinin ortalamasının yüzdesel olarak tam iki katıdır. Türkiye’de 15-29 yaş arasında yaklaşık 20 milyon genç bulunmaktadır. Eylül 2022 rakamları bu gençlerin 6 milyonunun bir işte istihdam edilmediklerini, aynı zamanda yetenek setlerini geliştirmek adına herhangi bir eğitim programında bulunmadıklarını göstermektedir. Erken aşamada bilimsel temelli yetkinlik artırma girişimleri ile beceri uyumsuzluğu kavramının azaltılması mümkün olabilecektir. Bu etkinliğin gerçekleştirilmesi ile akademik gelişimin yanında lisans düzeyinde eğitim alan gençlere üniversite hayatları boyunca ve sonrasında faydalanabilecekleri fırsatların tanıtılması, farkındalıklarının artırılması, bilimsel temeller ile somut toplumsal faydanın entegrasyonunun sağlanması, akran işbirliğinin güçlendirilmesi, multidisipliner çalışma ve kişisel gelişim öneminin vurgulanması, gençlerin yetkinliklerinin ve istihdam edilebilirliklerinin güçlendirilmesi dolayısıyla geleceğe ve ülkemize güvenle bakmalarına katkı sunmak amaçlanmaktadır. Geçtiğimiz dönemin çevrimiçi olması gençlere yönelik kariyer planlamaya dayalı fiziksel etkinliklerin bir araya gelmesini sınırlandırmıştır. Bu etkinlik ile gençlerin akran iletişiminin geliştirilmesine katkı sağlamak da arzulanmaktadır.